Saturday, November 28, 2009

Pse duhet mbajtur zgjedhjet nacionale?

Loja pa fitues

Pse duhet mbajtur zgjedhjet nacionale?

Janë një mori arsyesh pse duhet mbajtur zgjedhjet nacionale në pranverën e vitit të ardhshëm. Por, mbi të gjitha është fakti se kjo qeveri ka humbur kredibilitetin, besimin, mbështetjen dhe më nuk është parnter stabil as i vendorëve dhe as i ndërkombëtarëve. Kosova s’ka nevojë që të dënohet për shkak të vendimmarrjes emocionale të një personi apo një grupi të caktuar

Shkruan: Burim Ramadani

I

Shpejtësia e zhvillimeve politike të përgjithshme në Kosovë ka pasur si shtysë të pakontestueshme zgjedhjet lokale të 15 nëntorit. Analiza që duhet bërë rreth këtyre zhvillimeve duhet patjetër të bazohet në ndryshimin e numrave dhe pozicioneve të subjekteve politike për herë të parë në Kosovën e pavarur. Kjo anazilë përfshin po ashtu gjendjen e tashme në të cilën ndodhet Kosova, duke pasur parasysh të gjitha sfidat dhe kërcënimet e shumta ndaj sigurisë së përgjithshme, sundimit të ligjit, zhvillimit ekonomik, njohjeve ndërkombëtare të shtetit të Kosovës, procesit të rëndësishëm të integrimeve ndërkombëtare, raporteve me vendet fqinje dhe të ardhmës së përgjithshme të qytetarëve të vendit. Në kuadër të kësaj, duhet parë edhe mundësinë e ndikimit të fuqishëm të veprimeve të mundshme ligjore të organeve të drejtësisë vendore dhe ndërkombëtare, të cilat duket se janë më afër se asnjëherë më parë. Kosova është e mbushur me veprime që shkelin ligjin me dy këmbët, krimin e organizuar dhe me historinë e dhunës politike që ka ndodhur që nga përfundimi i luftës në Kosovë.

II

Kosova e pas-zgjedhjeve lokale të 15 nëntorit nuk është më e njëjta. Politika e brendshme, përkatësisht skena politike është rikonfiguruar dhe ajo më nuk paraqet të njëjtën situatë së më parë. Ndryshimi i raportit të forcave midis subjekteve politike ka dëshmuar se qytetarët e Kosovës nuk mendojnë njëjtë sikur deri më tash. Besimi i qytetarëve përmes votës së lirë është parakushti kryesor vendimtar për pozicionin që i përcaktohet secilit subjekt politik në demokraci. Kështu, zgjedhjet e 15 nëntorit 2009 kanë treguar vullnetin e qytetarëve të Kosovës kundër politikave të udhëhequra nga kryeministri Thaçi dhe Partia Demokratike e Kosovës (PDK). Në këtë mënyrë mund të shpjegohet rikthimi i pjesshëm i besimit të qytetarëve tek Lidhja Demokratike e Kosovës (LDK), e cila ka arritur sukses të jashtëzakonshëm në Prishtinë, përmes një strategjie të suksesshme të prof. Isa Mustafës. Ndërkaq, rritja më e madhe e besimit të qytetarëve të Kosovës është dëshmuar për Aleancën për Ardhmërinë e Kosovës (AAK), parti kjo që është treguar më e avancuara sa i përket procesit të reformave të brendshme strukturore, kapaciteteve njerëzore dhe politikave të saja të qarta për zhvillimin e jetës së qytetarëve të vendit. E udhëhequr nga kryeministri më i suksesshëm i vendit, Ramush Haradinaj, AAK-ja me kujdes ka zhvilluar agjendën më precize politike, duke u kthyer kështu në partinë më moderne në Kosovë.

III

Organizimi i zgjedhjeve nacionale në pranverën e vitit të ardhshëm është i pashmangshëm. Janë një mori arsyesh pse duhet mbajtur zgjedhjet nacionale në pranverën e vitit të ardhshëm. Këto arsye kanë të bëjnë edhe me raportin midis partnerëe në koalicionin qeveritar, në zhvillimet e brendshme të këtyre partive, por edhe në besimin që qytetarët e Kosovës kanë për subjektet politike veç e veç. Por, mbi të gjitha është fakti se kjo qeveri ka humbur kredibilitetin, besimin, mbështetjen dhe më nuk është parnter stabil as i vendorëve dhe as i ndërkombëtarëve. Zhvillimet e natës (për të cilat të gjithë qeshin ditën) kanë vënë në pah një aspekt tjetër të panjohur publikisht të udhëheqjes së tashme të qeverisë: jostabilitetin, papjekurinë politike, ndjenjën e hakmarrjes dhe vendimmarrjen emocionale. Me këto karakteristika, as Obama dhe as Sarkozi nuk do të llogariteshin më si partner të qëndrueshëm për zhvillimet në raportet me shtetet, organizatat dhe institucionet ndërkombëtare. Për më keq, Kosova ndodhet në një situatë të brishtë të ekonomisë dhe sigurisë, prandaj partneriteti me bashkësinë ndërkombëtare në të dy këto fusha është i pakontestueshëm. Secili që luhat partneritetin me miqtë ndërkombëtarë, normalisht se luhat edhe pozicionin e Kosovës dhe për këtë shkak humb realisht aftësinë për t’u konsideruar si palë e dobishme dhe stabile në zhvillimet e mëtejme. Kosova nuk ka nevojë që për shkak të një personi apo grupi të vihet në pozitë të të dënuarit.

IV

Itinerari i zhvillimeve të ardhshme mund të vijëzohet që nga ditët e sotme. Së pari, duhet të organizohet rundi i dytë në njëzet komuna të Kosovës, ku kryesisht garojnë PDK, AAK dhe LDK, ndësra në pak komuna edhe LDD dhe AKR. Rundi i dytë pritet t’i jep edhe një goditje të fuqishme PDK-së, e cila duket se do të humb edhe të paktën katër-pesë komuna që janë udhëhequr nga kandidatët e tyre gjatë këtyre dy vjetëve të fundit. Kjo do të mund të shkaktojë edhe një dridhje të fuqishme brenda koalicionit të tashëm qeveritar për shkak të rikthimit të mundshëm të LDK-së në Prizren. Ajo që është evidente është fakti se udhëheqja e LDK-së në Prizren njihet si krahu më anti-PDK i kësaj partie. Kur kësaj i shtohet edhe pozicioni që ka marrë udhëheqja e Prishtinës në raport me PDK-në e Thaçit atëherë është e pashmangshme përplasja e re midis partnerëve të koalicionit. Pas kësaj, kryetari i Kosovës, Fatmir Sejdiu, duhet të mbledh të gjitha subjektet politike në një takim konsultativ për të analizuar kohën e përshtatshme për organizimin e zgjedhjeve nacionale. Në javët e para të vitit 2010, kryetari Sejdiu (pas konsultimeve të nevojshme) duhet të shpallë zgjedhjet nacionale për muajin prill apo maj. Pas zgjedhjeve nacionale, Kosova do të mund të ketë një partner stabil dhe të qëndrueshëm për zhvillimet e ardhshme për sigurinë e përgjithshme, zhvillimin ekonomik dhe proceset integruese.

Autori është Sekretar i Përgjithshëm i AAK-së. Ky shkrim është bërë enkas për “Zëri”


Botuar në "Zëri" më 30 nëntor 2009, fq.

Papjekuria politike

Loja pa fitues

Papjekuria politike

Lajmi për prishjen e koalicionit qeveritar për shkak se LDK-ja ka lidhur marrëveshje në disa komuna me AAK-në ka shfaqur edhe njëherë jostabilitetin e qeverisë Thaçi. Kjo ka treguar edhe se kryeministri Thaçi nuk është partner stabil as për faktorët vendorë dhe as për faktorët ndërkombëtarë. Thjesht, ka treguar papjekuri politike. Prandaj, zgjedhjet parlamentar duhet të mbahen menjëherë në pranverë

Shkruan: Burim Ramadani

I

Se ndryshimi që ndodhi ditëve të fundit në skenën politike ka pasur efekt të menjëhershëm, kjo është e pakontestueshme. Të gjithë jemi dëshmitarë dhe pamë qartë atë që u zhvillua pak netë më parë, kur Partia Demokratike e Kosovës (PDK) reagoi më në fund. Reagimi i udhëheqjes së partisë më të madhe në vend tregoi në realitet një gjendje të rëndë dhe jostabile të kësaj partie. Rezultatet e zgjedhjeve të 15 nëntorit kanë rikonfiguruar skenën politike, duke i dhënë një drejtim të qartë zhvillimeve të ardhshme politike në vend. Populli i Kosovës ka treguar se e ardhmja e vendit do të jetë e drejtuar nga e djathta politike dhe do të ndalë udhëtimin e vet nga elita politike që funksionon në bazë të mentalitetit ekstrem të majtë, komunist. Kjo duket se ka shkaktuar një goditje të rëndë të brendshme të PDK, goditje kjo që ka nxitur edhe reagimin e fundit të natës nga kjo parti. Lajmi për prishjen e koalicionit qeveritar për shkak se Lidhja Demokratike e Kosovës (LDK) ka lidhur marrëveshje në disa komuna me Aleancën për Ardhmërinë e Kosovës (AAK) ka shfaqur edhe njëherë jostabilitetin e qeverisë Thaçi. Por, kjo ka treguar edhe se kryeministri Thaçi nuk është partner stabil as për faktorët vendorë dhe as për faktorët ndërkombëtarë, që kanë investuar shumë në Kosovë. Thjesht, ka treguar papjekuri politike.

II

E ardhmja e Kosovës nuk mund të bazohet në duart e njerëzve që reagojnë pa ndonjë pjekuri politike. Fati i Kosovën dhe popullit të saj nuk mund të vendoset në emocionet apo nervozën e një grupi njerëzve, të cilët në rastin e humbjes së caktuar mundohet të djegin çdo gjë vetëm për të tejkaluar krizën e brendshme. Proceset në Kosovë janë ndërtuar me vjet të tëra të stabilitetit politik dhe me përkushtim të pakontestueshëm të forcave politike të vendit. Por, ato nuk guxojnë të lëvizen dhe të marrin kahjen e kundërt vetëm për shkak se një parti politike ka pësuar në zgjedhje ose nuk ka arritur atë që ka synuar. Në demokraci synimi i të gjitha partive politike dhe konkurrentëve në garë është fitorja e garës. Por, rezultatet e garës bazohen në aftësinë e subjekteve për t’u organizuar dhe për të bindur qytetarët që t’i japin besimin për periudhën e caktuar qeverisëse. Ndërsa, ato subjekte që nuk arrijnë synimet e veta duhet të analizojnë strategjinë e vetë, përbërjen, programin dhe qasjen ndaj zhvillimeve të përgjithshme në vend. Mirëpo, kjo duhet të bëhet në mënyrë të relaksuar dhe assesi të mos reagojë në mënyrë të atypëratyshme.

III

Liria e Kosovës është arritur me mund, sakrificë, gjak, ndjersë dhe përkushtim të fuqishëm të qytetarëve të vendit. Të gjitha proceset nëpër të cilat ka kaluar Kosova, është kërkuar punë jashtëzakonisht e madhe, bashkim vlerash dhe strategji të qartë për të ardhmen. Për shumë dekada, populli i Kosovës ka treguar kujdes të posaçëm në ruajtjen dhe mos-dëmtimin e proceseve të rëndësishme të vendit. Të tilla situata kanë ndodhur edhe gjatë viteve të 80-ta, viteve të paraluftës, gjatë luftës dhe menjëherë pas luftës, kur qytetarët i kanë dhënë mbështetje dhe kujdes të padiskutueshëm zhvillimeve të përgjithshme. Para një situate të këtillë të rëndësishme, Kosova ndodhet sërish. Procesi në Gjykatën Ndërkombëtare të Drejtësisë është një sfidë e veçantë për Kosovën dhe si e tillë kjo situatë kërkon mobilizim të përgjithshëm politik. Para një sfide të këtillë Kosova nuk guxon të luajë lojën politike që dëmton të ardhmen dhe që ngushton mundësitë e suksesit të vendit. Por, reagimi emocional i PDK-së, e cila parti udhëheq edhe qeverinë e vendit, dëmtoi stabilitetin e deritashëm, ndërsa ka ngritur edhe më shumë shqetësimet e qytetarëve të Kosovës për rrugën që ka marrë politika e udhëhequr nga ky mentalitet qeverisës.

IV

Opsioni i ndryshimit në Kosova është dëshmuar të jetë i pranueshëm. Qytetarët e Kosovës kanë nevojë dhe duan të kenë ndryshim. Ky mentalitet komunist i qeverisë së tashme është jashtëzakonisht i dëmshëm për të tashmen dhe të ardhmen e vendit. Dëmtimi i të ardhmës së Kosovës nuk duhet të vazhdojë edhe më tutje. Tek e fundit, kjo është përgjigjja që kanë dhënë qytetarët e Kosovës përmes votës së tyre. Kosova ka nevojë për një qeveri të orientuar kah politikat e djathta, përkatësisht partitë politike që janë të profilizuara si të djathta. Kosova ka nevojë për një politikë të qartë zhvillimore, e cila bazohet në drejtimin e qartë të rritjes ekonomike të vendit, sundimin e ligjit, luftimin e korrupsionit dhe krimit të organizuar, hapjen e vendeve të reja të punës, zhdukjes së varfërisë ekstreme, zbutjes së varfërisë së përgjithshme, zhvillimit të arsimit cilësor, rindërtimin e sistemit shëndetësor, investimin e fuqishëm në kulturë, fuqizimin e rolit të rinisë dhe ndërkombëtarizimin e sportit. Për këtë, qytetarët e Kosovës kanë nevojë. Për këtë, qytetarët e Kosovës kanë dhënë votën e tyre. Rezultati i 15 nëntorit ka dëshmuar se është e patejkalueshme nevoja për mbajtjen e zgjedhjeve parlamentare gjatë muajve të ardhshëm.

Autori është Sekretar i Përgjithshëm i AAK-së. Shkrimi është bërë enkas për “Zërin”

Botuar në "Zëri" më 25 nëntor 2009, fq. 11.


Sunday, November 8, 2009

Zhurma para ndryshimit

Loja pa fitues
Zhurma para ndryshimit
Udhërrëfyesi për tejkalimin e problemeve të shumta të qytetarëve të Kosovës nuk është dhënë nga partitë politike në pushtet. PDK dhe LDK në këto zgjedhje kanë hyrë me shumë mangësi programore, derisa situata në të cilën ndodhet Kosova është jashtëzakonisht e rëndë. Qeveria e vendit është zhytur në korrupsion të paparë deri më tash jo vetëm në Kosovë, por edhe në Ballkan dhe më gjerë.
Shkruan: Burim Ramadani
I
Zhvillimi i fushatës së deritashme për zgjedhjet e 15 nëntori është karakterizuar nga zhurma e nxehtë e pa-përmbajtje midis partnerëve në koalicion, Partisë Demokratike të Kosovës (PDK) dhe Lidhjes Demokratike të Kosovës (LDK). Po ashtu, kjo fushatë u karakterizua me një qasje profesionale dhe ofertuese e partisë kryesore opozitare, Aleancës për Ardhmërinë e Kosovës (AAK), e cila ka treguar deri më tash pjekuri dhe seriozitet udhëheqës. Ndërsa, partitë tjera opozitare që janë pjesë e Kuvendit të Kosovës, Aleanca Kosova e Re (AKR) dhe Lidhja Demokratike e Dardanisë (LDD) nuk janë parë të kenë pasur vizion dhe strategji të qartë të fushatës. Partitë e vogla, në anën tjetër, janë treguar të kujdesshme për t’u fokusuar kryesisht në qasjen e tyre për zgjidhjen e problemeve të shumta në Kosovë dhe duke hezituar të futen në debatet e nxehta parazgjedhore. Këtu bën përjashtim Partia Liberale e Kosovës, e cila definitivisht ka dëshmuar joseriozitetin e vet dhe mungesën e arsyes së ekzistencës së saj si parti politike, derisa bën me formulime romantike fton qytetarët të votojnë për partitë tjera. Ora, PSD, PSK e të tjera kanë dëshmuar realisht vullnetin e tyre për të ofruar zgjidhje për përmirësimin e jetës së qytetarëve.
II
Udhërrëfyesi i tejkalimit të problemeve të shumta të jetës së përditshme të qytetarëve të Kosovës nuk është dhënë nga partitë politike në pushtet. PDK dhe LDK në këto zgjedhje kanë hyrë me shumë mangësi programore, derisa situata në të cilën ndodhet Kosova është jashtëzakonisht e rëndë. Qytetarët e Kosovës përballen me varfërinë në rritje, nivelin e lartë të varfërisë ekstreme, nivelit enorm të papunësisë, mungesës së perspektivës së qartë për zhvillimin e gjithanshëm të jetës së tyre. Për këto, partitë në pushtet do të duhej të ofronin zgjidhje konkrete, strategji zhvillimore dhe të hapnin rrugën për zhvillimin e përgjithshëm të vendit. Por, përkundrazi, partitë kryesore në pushtet kanë treguar deri më tash të kundërtën e pritjeve të qytetarëve. Qeveria e vendit është zhytur në korrupsion të paparë deri më tash jo vetëm në Kosovë, por edhe në Ballkan dhe më gjerë. Qeveria e Kosovës ka vënë vendin në nivelin më keq të mundshëm sa i përket imazhit të Kosovën nëpër botë. Po ashtu, krimi i organizuar ka arritur shkallën kërcënuese ndaj të ardhmes së vendit. Ndërhyrja në drejtësi, shkelja e fjalës së lirë dhe politikat e gabuara ekonomike kanë dëmtuar edhe më shumë Kosovën dhe të ardhmen e saj.
III
Rezultatet e këtyre zgjedhjeve pritet t’i japin ndëshkimin fillestar mentalitetit të rëndë qeverisës së Kosovës. Kjo është faza e parë e reagimit të qytetarëve të Kosovës ndaj të gjitha zhvillimeve negative që kanë ndodhur gjatë kësaj periudhe gati dyvjeçare qeverisëse. Partitë në pushtet nuk kanë treguar se mund dhe se kanë vizion për të nxjerrë vendin nga kriza e thellë që e ka kapluar. Apo thënë më mirë, nuk kanë mundësi për nxjerrë Kosovën nga kriza në të cilën e kanë vënë vet gjatë kësaj periudhe. Qytetarët e Kosovës janë edhe më të varfër derisa mbi gjysmë milioni euro nga një Ministri janë shpenzuar për darka dhe dreka gjatë periudhës së parë të këtij viti. Qytetarët e Kosovës janë edhe më të papunë, derisa disa ministri të qeverisë së Kosovës i kanë dhënë 164 milionë euro në procedurë një-burimore. Kjo do të thotë se rreth 15 për qind e Buxhetit të Kosovës janë dhënë nëpër miq të ministrave pa çarë fare kokën e çfarë thotë ligji. Ky fakt është vështirë të gjendet kudo nëpër botën e sotme, derisa raportet ndërkombëtare kanë dhënë shenja të qarta të mbylljes së derës për Kosovën nën këtë mentalitet qeverisës. Komisioni Evropian ka shfaqur shqetësimet më të rënda deri më tash për nivelin e madh të korrupsionit dhe krimit të organizuar në Kosovë.
IV
Masa e ndryshimit të politikës në Kosovë mund të fillojë të kornizohet me zgjedhjet e 15 nëntorit të këtij viti. Kosova ka nevojë për ndryshim të kësaj gjendjeje dhe ky ndryshim mund të vijë vetëm nga ekipet që kanë vizion, plan dhe strategji se si të arrijnë këtë. Ky ndryshim është tejet i nevojshëm për shkak se vendit i është pamundësuar zhvillimi, i është ndalur rruga e ndërtimit të demokracisë dhe liritë themelore të njeriut janë kërcënuar në thelb. Prandaj, faza e parë e ndëshkimit të këtij mentaliteti janë zgjedhjet lokale, në të cilat vota e qytetarit pritet të vendosur për ndryshime. Të gjitha analizat dhe hulumtimet e opinionit publik tregojnë për një rritje të besimit të qytetarëve të Kosovës tek adresa e vetme aktuale për largimin e këtij mentaliteti, që është AAK dhe kandidatët e saj për kryetarë të komunave në Kosovë. Rikonfigurimi i skenës politike në Kosovës do të udhëheq po ashtu vendit drejt zgjedhjeve parlamentare të domosdoshme për Kosovën, të cilat pritet të mbahen në vitin e ardhshëm. Kjo do të shkaktojë edhe një dridhje të fuqishme sa i përket ndëshkimit të këtij mentaliteti qeverisës, duke i dhënë Kosovën hapësirën për ndërtimin dhe konsolidimin e demokracisë.

Autori është Sekretar i Përgjithshëm i AAK-së. Ky shkrim është bërë enkas për “Zëri”
Botuar në “Zëri” më 9 nëntor 2009, fq.

Tuesday, November 3, 2009

Milionat e fushatës

Loja pa fitues
Milionat e fushatës
Të ndërtosh strategjinë për fushatë zgjedhore, nuk do të thotë të ndërtosh strategjinë për të mashtruar popullin. Të promovosh vlerat e subjektit të caktuar politik, nuk do të thotë të hedhësh gurë e dru mbi të tjerët apo të mohosh të gjitha vlerat tjera në skenën politike. Vlera promovohet, mungesa e saj mbulohet me mashtrime milionëshe.
Shkruan: Burim Ramadani
I
Miliona e miliona euro janë premtuar. Tashmë ka arritur afër një miliardë euro ‘fondi’ i themeluar gjatë fushatës zgjedhore. Dhe, e tërë kjo po ndodh vetëm për gjatë dhjetë ditëve të para të fillimit të fushatës zgjedhore për zgjedhjet lokale të 15 nëntorit 2009. Për më tepër, këto premtime dhe ky “fond fushator” po bëhen nga kryeministri i Kosovës dhe kryetari i Partisë Demokratike të Kosovës, Hashim Thaçi, i cili është autoriteti kryesor përgjegjës apo adresa kyçe për atë që ndodh në vend. Me të drejtë në opinion ngriten pyetje të shumta të cilat kërkojnë përgjigje të qartë dhe të shpejtë. Por qytetarët e Kosovës duket se nuk do të marrin fare përgjigje. Askush nuk e di ku do te merren këto para, si është bërë planifikimi, për cilat projekte do të përdoren ato miliona, çfarë zhvillimi ekonomik do të gjeneronin këto investime, cila është ndarja kohore e këtyre investimeve e shumë e shumë dilema tjera. Ndërkohë ‘fondi’ po vazhdon të rritet, kryeministri premtoi 170 milionë në Prizren e 155 në Pejë, 120 në Gjilan e 80 në Lipjan. Sigurisht se mund të ketë ngjallur edhe ndonjë xhelozi të atypëratyshme, por me kalimin e kohës të gjitha këto komuna do të shohin se kaluan ëndrrat e fushatës. Të gjitha këto premtime po bëhen pa kurrfarë bashkëpunimi me qytetarët e vendit.
II
Ura e bashkëpunimit midis qeverisë së vendit, përkatësisht elitës politike institucionale, dhe qytetarëve të Kosovës ishte luhatur fuqishëm qysh më parë. Më vonë ajo u rrëzua, ndërsa u shkatërrua gjatë këtyre muajve të qeverisjes së keqe në vend, derisa gjatë ditëve të fushatës po ndodh diçka tjetër: elita udhëheqëse institucionale mundohet të krijojë një urë qokollade të bashkëpunimit me qytetarë, tashmë duke i premtuar qindra miliona euro vetëm nëse votojnë për partitë e caktuara. Vërehet se qeveritarët e sotëm qëndrojnë larg vendeve të tyre të punës duke u vënë në shëbim të interesit të ngushtë partiak dhe për këtë është dëshmi raporti i Komisionit Europian, si dhe analiza e IFIMES-it slloven. Të dy këto dokumente konstatojnë mungesën e plotë të përparimit në Kosovë, ngecjen në poceset integruese, korrupsionin e lartë, krimin e organizuar dhe tenderomaninë. Kjo realisht është Kosova nën udhëheqjen e këtij mentaliteti qeverisës, prandaj ndryshimi është i domosdoshëm, ndryshim ky që ndërton urën e bashkëpunimit midis zgjedhësve dhe të zgjedhurve. Distanca e tashme midis tyre po shkatërron të ardhmen e përbashkët dhe nuk garanton politika të bazuara në interesat e vet qytetarëve. Elita politike duhet më në fund të kuptojë se udhëheqja e vendit është mbi të gjitha shërbim ndaj qytetarëve dhe jo mashtrim.
III
Të ndërtosh strategjinë për fushatë zgjedhore, nuk do të thotë të ndërtosh strategjinë për të mashtruar popullin. Të promovosh vlerat e subjektit të caktuar politik, nuk do të thotë të hedhësh gurë e dru mbi të tjerët apo të mohosh të gjitha vlerat tjera në skenën politike. Prandaj, strategjistët me përvojë të dëshmuar në fushatat politike zgjedhore kryesisht pretendojnë të zhvillojnë konceptin e promovimit të një vlere, një ekipi, një koncepti apo programi politik qeverisës. Dhe, kjo përdoret apo preferohet të zbatohet në rastet kur subjekti politik apo kandidati i caktuar përfaqëson vlera të konsoliduara dhe si të tilla ato përbëjnë armët e forta gjatë garës zgjedhore. Në rastet tjera, sigurisht, duhet ndërruar strategjinë e bërjes së fushatës, duke kaluar kështu në një stad tjetër që nuk përkon me promovim të një vlere të caktuar, por ka qëllimin e dëmtimit apo shkatërrimit politik të kundërshtarit. Kjo strategji realisht është duke u përdorur në garën për qytetin e Prishtinës, sikurse edhe në garën për pjesë të ndryshme të Kosovës. Këtë strategji, pa qenë saktësisht e pritshme, janë duke e zbatuar PDK dhe LDK, dy partitë politike të cilat ndajnë pushtetin në nivel qendror, në disa raste edhe në atë lokal. Kjo sigurisht shtron shumë dilema rreth seriozitetit dhe sinqeritetit të politikanëvë të të dyja partive të cilat tash e sa muaj bashkëjetojnë.
IV
Interesi nacional i shtetit dhe interesi i përgjithshëm publik janë mbi të gjitha dy komponentet të cilat secili prej elitës politike duhet t’i ketë parasysh. Këto duhet të merren në konsiderim serioz gjatë të gjitha fazave të politikë-bërjes, si në planifikim, ashtu edhe në detajizim, strategjinë implementuese dhe planin e veprimit për implementimin e secilës politikë. Kjo realisht nuk duket se paraqet mënyrën se si punon qeverisja e tashme (nëse mund të thuhet ‘punon’). Agjendat ditore përcaktojnë politikat që ndjek qeveria, ndërsa mungesa e dokumenteve nacionale edhe më tutje nuk adresohet. Milionat që premtohen gjatë fushatës në të vërtetë duhet të zënë vend në një strategji të qartë të zhvillimit ekonomik të Kosovës në tërësi dhe komunave veç e veç, si një prej strategjive më të nevojshme për të ardhmen e vendit.
Së shpejti mund të dëgjojmë nga qeveria edhe premtime tjera joserioze sikurse ndonjë shpërndarje masive të barnave për popullatë, derisa QKUK-ja vazhdon të jetë në krizë për to. Të njejtit mentalitet i përkasin edhe premtimet qindra milionëshe nëpër komuna. Kjo duhet ndalur dhe duhet ndryshuar njëhere e mirë. Kosova ka nevojë për zhvillim, demokraci, konsolidim, integrim dhe perspektivë. Populli i Kosovës nuk ka nevojë për mashtrime të këtilla. Ndryshimi vjen nga një mentalitet tjetër, ai i përkushtimit dhe punës së pandërprerë.

Autori është Sekretar i Përgjithshëm i AAK-së. Shkrimi është bërë enkas për “Zërin”
Botuar në "Zëri" më 26 tetor 2009, fq. 19.

Demokraci apo diktaturë?

Loja pa fitues
Demokraci apo diktaturë?
Kjo nuk është Kosova për të cilën gjenerata të tëra janë munduar dhe kanë sakrifikuar çdo gjë apo për të cilën bijë e bija të këtij vendi kanë dhënë jetën e tyre. Kjo nuk është Kosova për të cilën aleatët tanë ndërkombëtar kanë bombarduar Serbinë dhe kanë investuar shuma të konsiderueshme të të hollave nga taksapaguesit e shteteve të tyre. Kjo Kosovë nën diktaturë po zhgënjen secilin.
Shkruan: Burim Ramadani
I
Harresa e gabimeve të së kaluarës shkakton përsëritjen e tyre edhe në të tashmen dhe të ardhmen. Ky konstatim është ndër më të njohurit në secilën lëmi të jetës. Dhe, jo vetëm në Kosovë, ky konstatim vlen për të gjitha drejtimet e jetës së qytetarëve të një vendi, qoftë në aspektin politik, apo në atë ekonomik, shoqëror e kulturor. Në veçanti, shtetet dhe shoqëritë në tranzicion përballen me këtë rrezik shumëfish më shumë sesa vendet të cilat kanë arritur të konsolidojnë demokracinë dhe të funksionalizojnë mekanizmat demokratik shtetëror. Kosova është duke u ballafaquar me këtë. Qytetarët e Kosovës kanë parë gjatë këtyre dy vjetëve një shembull të paprecedent në vend. Po ashtu i paprecedent është edhe shembulli i fushatës së tashme elektorale e disa individëve dhe partive politike, të cilëve nuk u ka mbetur gjë tjetër pos shfrytëzimit të çdolloj mundësie vetëm e vetëm të ‘shpërlajnë trurin’ qytetarëve të Kosovës. Partia Demokratike e Kosovës (PDK) në vitin 2007 ka bombarduar mendjen dhe sytë e qytetarëve të Kosovës, duke i bërë një presion të jashtëzakonshëm përmes marketingut miliona eurosh. Por, përveç shpenzimeve të mëdha të padeklaruara, PDK-ja ka mashtruar qytetarët e Kosovës se gjoja kishte planin për zhvillimin e Kosovës, gjë që u pa të ishte e pavërtetë qysh në fillimin e qeverisë së kryesuar nga Hashim Thaçi.
II
Ashpërsia që po karakterizon debatin e tashëm, përkatësisht fushatën elektorale midis kandidatëve për kryetar të Prishtinës është mëse e rëndësishme dhe duhet të analizohet. Por, kjo mund të bëhet më së miri vetëm pas përfundimit të zgjedhjeve dhe shpalljes së fituesit të mandatit për të udhëhequr komunën e Prishtinës për katër vjetët e ardhshme. Agresiviteti i Astrit Salihut, kandidatit për kryetar nga radhët e Partisë Demokratike të Kosovës, duket se tashmë ka filluar të dekodohet në mënyrë të qartë nga qytetarët e Prishtinës dhe Kosovës. Votuesit e kanë kuptuar fare mirë se e tërë loja e Salihut dhe PDK-së ka për qëllim të arrijë dy efekte elektorale. Së pari, kjo është në të vërtetë përpjekje e PDK-së për t’u tërhequr apo distancuar nga çdo gjë që është bërë në Prishtinë dhe posaçërisht nga ato për të cilat opinioni publik është kritik. Kjo nuk është e vlefshme pikërisht për faktin se PDK udhëheq tash qeverinë nacionale të vendit dhe është po ashtu në koalicion qeverisës në nivel lokal në Prishtinë. Së dyti, Astrit Salihut i është dashur të del nga anonimiteti sa i përket opinionit në Prishtinë, në mënyrë që të arrijë një shkallë më të lartë të gjasave për të mbledhur votat e herës së kaluar që PDK-ja kishte në Prishtinë, kur për herë të tretë pati kandiduar Fatmir Limaj, tashmë ministër i Transportit në Qeverinë e Kosovës.
III
Janë shumë arsye ato që e mbajnë të gjallë shpresën që Kosova do të arrijë të tejkalojë sfidën e madhe që ka përpara. Kjo sfidë është pikë kyçe për mundësitë e përparimit politik, shoqëror dhe ekonomik të Kosovës për vitet e ardhshme. Realisht, duhet thënë me zë të lartë se Kosova përballet me dy koncepte qeverisëse, me dy mentalitete të udhëheqjes politike, me dy mënyra se si do të merr drejtim vendi. I pari është demokracia, që është i lidhur ngusht me aspiratën dhe vullnetin e populltit të Kosovës. Dhe, opsioni i dytë është diktatura, gjë që është duke marrë hov tashmë, sidomos në muajt e fundit të qeverisjes së Hashim Thaçit. Të gjitha raportet ndërkombëtare si të institucioneve po ashtu të organizatave të ndryshme kanë konstatuar tendencën e rëndë të qeverisë së tashme të Kosovës për të shkelur fuqishëm atributet kryesore të demokracisë dhe për të pamundësuar ekzistimin dhe funksionimin normal të mekanizmave balancues të demokracisë. Kjo, realisht, nuk është Kosova për të cilën gjenerata të tëra janë munduar dhe kanë sakrifikuar çdo gjë që kanë pasur. Kjo nuk është Kosova për të cilën bijë e bija të këtij vendi kanë dhënë jetën e tyre. Kjo nuk është Kosova për të cilën aleatët tanë ndërkombëtar kanë bombarduar Serbinë dhe kanë investuar shuma të konsiderueshme të të hollave nga taksapaguesit e shteteve të tyre. Kjo Kosovë po zhgënjen secilin.
IV
Natyra e zhvillimeve politike dhe shoqërore në demokraci karakterizohet nga përfaqësimi i zërit të qytetarëve të një vendi sa i përket proceseve aty. Forma më e mirë se përfaqësimit të këtij zëri është përmes votës së lirë të qytetarëve të vendit, duke i dhënë mundësinë atyre vetë të zgjedhin mënnyrën dhe rrugën e qeverisjes për periudhën e ardhshme kohore. Kosova tashmë ka përpara mundësinë që të zgjedh njërin prej dy drejtimeve: të zhvillohet kah demokracia apo të mbetet në diktaturën që tashmë ka filluar të zhvillohet në Kosovë. Aleanca për Ardhmërinë e Kosovës (AAK) tash është adresa më e mirë dhe më e saktë për rrugën e Kosovës në drejtim të zhvillimit të konceptit demokratik dhe fuqizimit të të gjitha mekanizmave të demokracisë. Kjo parti e reformuar dhe zhvilluar përbrenda është në gjendje të reformojë shumë aspekte të nevojshme në vend dhe të zhvillojë Kosovën në mandatin e ardhshëm. Institucionet ndërkombëtare do të kenë një partner të fuqishëm për të zhvillura proceset demokratike në Kosovë, duke pasur AAK-në në krye të qeverisjes. Kjo për faktin se AAK është ndryshuar dhe zhvilluar, si dhe ka alternativë të qartë për zhvillimin e Kosovën.

Autori është Sekretar i Përgjithshëm i AAK-së. Shkrimi është bërë enkas për “Zërin”
Botuar në "Zëri" më 2 nëntor 2009, fq. 14.