Loja pa fitues
Milionat e fushatës
Të ndërtosh strategjinë për fushatë zgjedhore, nuk do të thotë të ndërtosh strategjinë për të mashtruar popullin. Të promovosh vlerat e subjektit të caktuar politik, nuk do të thotë të hedhësh gurë e dru mbi të tjerët apo të mohosh të gjitha vlerat tjera në skenën politike. Vlera promovohet, mungesa e saj mbulohet me mashtrime milionëshe.
Shkruan: Burim Ramadani
I
Miliona e miliona euro janë premtuar. Tashmë ka arritur afër një miliardë euro ‘fondi’ i themeluar gjatë fushatës zgjedhore. Dhe, e tërë kjo po ndodh vetëm për gjatë dhjetë ditëve të para të fillimit të fushatës zgjedhore për zgjedhjet lokale të 15 nëntorit 2009. Për më tepër, këto premtime dhe ky “fond fushator” po bëhen nga kryeministri i Kosovës dhe kryetari i Partisë Demokratike të Kosovës, Hashim Thaçi, i cili është autoriteti kryesor përgjegjës apo adresa kyçe për atë që ndodh në vend. Me të drejtë në opinion ngriten pyetje të shumta të cilat kërkojnë përgjigje të qartë dhe të shpejtë. Por qytetarët e Kosovës duket se nuk do të marrin fare përgjigje. Askush nuk e di ku do te merren këto para, si është bërë planifikimi, për cilat projekte do të përdoren ato miliona, çfarë zhvillimi ekonomik do të gjeneronin këto investime, cila është ndarja kohore e këtyre investimeve e shumë e shumë dilema tjera. Ndërkohë ‘fondi’ po vazhdon të rritet, kryeministri premtoi 170 milionë në Prizren e 155 në Pejë, 120 në Gjilan e 80 në Lipjan. Sigurisht se mund të ketë ngjallur edhe ndonjë xhelozi të atypëratyshme, por me kalimin e kohës të gjitha këto komuna do të shohin se kaluan ëndrrat e fushatës. Të gjitha këto premtime po bëhen pa kurrfarë bashkëpunimi me qytetarët e vendit.
Miliona e miliona euro janë premtuar. Tashmë ka arritur afër një miliardë euro ‘fondi’ i themeluar gjatë fushatës zgjedhore. Dhe, e tërë kjo po ndodh vetëm për gjatë dhjetë ditëve të para të fillimit të fushatës zgjedhore për zgjedhjet lokale të 15 nëntorit 2009. Për më tepër, këto premtime dhe ky “fond fushator” po bëhen nga kryeministri i Kosovës dhe kryetari i Partisë Demokratike të Kosovës, Hashim Thaçi, i cili është autoriteti kryesor përgjegjës apo adresa kyçe për atë që ndodh në vend. Me të drejtë në opinion ngriten pyetje të shumta të cilat kërkojnë përgjigje të qartë dhe të shpejtë. Por qytetarët e Kosovës duket se nuk do të marrin fare përgjigje. Askush nuk e di ku do te merren këto para, si është bërë planifikimi, për cilat projekte do të përdoren ato miliona, çfarë zhvillimi ekonomik do të gjeneronin këto investime, cila është ndarja kohore e këtyre investimeve e shumë e shumë dilema tjera. Ndërkohë ‘fondi’ po vazhdon të rritet, kryeministri premtoi 170 milionë në Prizren e 155 në Pejë, 120 në Gjilan e 80 në Lipjan. Sigurisht se mund të ketë ngjallur edhe ndonjë xhelozi të atypëratyshme, por me kalimin e kohës të gjitha këto komuna do të shohin se kaluan ëndrrat e fushatës. Të gjitha këto premtime po bëhen pa kurrfarë bashkëpunimi me qytetarët e vendit.
II
Ura e bashkëpunimit midis qeverisë së vendit, përkatësisht elitës politike institucionale, dhe qytetarëve të Kosovës ishte luhatur fuqishëm qysh më parë. Më vonë ajo u rrëzua, ndërsa u shkatërrua gjatë këtyre muajve të qeverisjes së keqe në vend, derisa gjatë ditëve të fushatës po ndodh diçka tjetër: elita udhëheqëse institucionale mundohet të krijojë një urë qokollade të bashkëpunimit me qytetarë, tashmë duke i premtuar qindra miliona euro vetëm nëse votojnë për partitë e caktuara. Vërehet se qeveritarët e sotëm qëndrojnë larg vendeve të tyre të punës duke u vënë në shëbim të interesit të ngushtë partiak dhe për këtë është dëshmi raporti i Komisionit Europian, si dhe analiza e IFIMES-it slloven. Të dy këto dokumente konstatojnë mungesën e plotë të përparimit në Kosovë, ngecjen në poceset integruese, korrupsionin e lartë, krimin e organizuar dhe tenderomaninë. Kjo realisht është Kosova nën udhëheqjen e këtij mentaliteti qeverisës, prandaj ndryshimi është i domosdoshëm, ndryshim ky që ndërton urën e bashkëpunimit midis zgjedhësve dhe të zgjedhurve. Distanca e tashme midis tyre po shkatërron të ardhmen e përbashkët dhe nuk garanton politika të bazuara në interesat e vet qytetarëve. Elita politike duhet më në fund të kuptojë se udhëheqja e vendit është mbi të gjitha shërbim ndaj qytetarëve dhe jo mashtrim.
Ura e bashkëpunimit midis qeverisë së vendit, përkatësisht elitës politike institucionale, dhe qytetarëve të Kosovës ishte luhatur fuqishëm qysh më parë. Më vonë ajo u rrëzua, ndërsa u shkatërrua gjatë këtyre muajve të qeverisjes së keqe në vend, derisa gjatë ditëve të fushatës po ndodh diçka tjetër: elita udhëheqëse institucionale mundohet të krijojë një urë qokollade të bashkëpunimit me qytetarë, tashmë duke i premtuar qindra miliona euro vetëm nëse votojnë për partitë e caktuara. Vërehet se qeveritarët e sotëm qëndrojnë larg vendeve të tyre të punës duke u vënë në shëbim të interesit të ngushtë partiak dhe për këtë është dëshmi raporti i Komisionit Europian, si dhe analiza e IFIMES-it slloven. Të dy këto dokumente konstatojnë mungesën e plotë të përparimit në Kosovë, ngecjen në poceset integruese, korrupsionin e lartë, krimin e organizuar dhe tenderomaninë. Kjo realisht është Kosova nën udhëheqjen e këtij mentaliteti qeverisës, prandaj ndryshimi është i domosdoshëm, ndryshim ky që ndërton urën e bashkëpunimit midis zgjedhësve dhe të zgjedhurve. Distanca e tashme midis tyre po shkatërron të ardhmen e përbashkët dhe nuk garanton politika të bazuara në interesat e vet qytetarëve. Elita politike duhet më në fund të kuptojë se udhëheqja e vendit është mbi të gjitha shërbim ndaj qytetarëve dhe jo mashtrim.
III
Të ndërtosh strategjinë për fushatë zgjedhore, nuk do të thotë të ndërtosh strategjinë për të mashtruar popullin. Të promovosh vlerat e subjektit të caktuar politik, nuk do të thotë të hedhësh gurë e dru mbi të tjerët apo të mohosh të gjitha vlerat tjera në skenën politike. Prandaj, strategjistët me përvojë të dëshmuar në fushatat politike zgjedhore kryesisht pretendojnë të zhvillojnë konceptin e promovimit të një vlere, një ekipi, një koncepti apo programi politik qeverisës. Dhe, kjo përdoret apo preferohet të zbatohet në rastet kur subjekti politik apo kandidati i caktuar përfaqëson vlera të konsoliduara dhe si të tilla ato përbëjnë armët e forta gjatë garës zgjedhore. Në rastet tjera, sigurisht, duhet ndërruar strategjinë e bërjes së fushatës, duke kaluar kështu në një stad tjetër që nuk përkon me promovim të një vlere të caktuar, por ka qëllimin e dëmtimit apo shkatërrimit politik të kundërshtarit. Kjo strategji realisht është duke u përdorur në garën për qytetin e Prishtinës, sikurse edhe në garën për pjesë të ndryshme të Kosovës. Këtë strategji, pa qenë saktësisht e pritshme, janë duke e zbatuar PDK dhe LDK, dy partitë politike të cilat ndajnë pushtetin në nivel qendror, në disa raste edhe në atë lokal. Kjo sigurisht shtron shumë dilema rreth seriozitetit dhe sinqeritetit të politikanëvë të të dyja partive të cilat tash e sa muaj bashkëjetojnë.
Të ndërtosh strategjinë për fushatë zgjedhore, nuk do të thotë të ndërtosh strategjinë për të mashtruar popullin. Të promovosh vlerat e subjektit të caktuar politik, nuk do të thotë të hedhësh gurë e dru mbi të tjerët apo të mohosh të gjitha vlerat tjera në skenën politike. Prandaj, strategjistët me përvojë të dëshmuar në fushatat politike zgjedhore kryesisht pretendojnë të zhvillojnë konceptin e promovimit të një vlere, një ekipi, një koncepti apo programi politik qeverisës. Dhe, kjo përdoret apo preferohet të zbatohet në rastet kur subjekti politik apo kandidati i caktuar përfaqëson vlera të konsoliduara dhe si të tilla ato përbëjnë armët e forta gjatë garës zgjedhore. Në rastet tjera, sigurisht, duhet ndërruar strategjinë e bërjes së fushatës, duke kaluar kështu në një stad tjetër që nuk përkon me promovim të një vlere të caktuar, por ka qëllimin e dëmtimit apo shkatërrimit politik të kundërshtarit. Kjo strategji realisht është duke u përdorur në garën për qytetin e Prishtinës, sikurse edhe në garën për pjesë të ndryshme të Kosovës. Këtë strategji, pa qenë saktësisht e pritshme, janë duke e zbatuar PDK dhe LDK, dy partitë politike të cilat ndajnë pushtetin në nivel qendror, në disa raste edhe në atë lokal. Kjo sigurisht shtron shumë dilema rreth seriozitetit dhe sinqeritetit të politikanëvë të të dyja partive të cilat tash e sa muaj bashkëjetojnë.
IV
Interesi nacional i shtetit dhe interesi i përgjithshëm publik janë mbi të gjitha dy komponentet të cilat secili prej elitës politike duhet t’i ketë parasysh. Këto duhet të merren në konsiderim serioz gjatë të gjitha fazave të politikë-bërjes, si në planifikim, ashtu edhe në detajizim, strategjinë implementuese dhe planin e veprimit për implementimin e secilës politikë. Kjo realisht nuk duket se paraqet mënyrën se si punon qeverisja e tashme (nëse mund të thuhet ‘punon’). Agjendat ditore përcaktojnë politikat që ndjek qeveria, ndërsa mungesa e dokumenteve nacionale edhe më tutje nuk adresohet. Milionat që premtohen gjatë fushatës në të vërtetë duhet të zënë vend në një strategji të qartë të zhvillimit ekonomik të Kosovës në tërësi dhe komunave veç e veç, si një prej strategjive më të nevojshme për të ardhmen e vendit.
Së shpejti mund të dëgjojmë nga qeveria edhe premtime tjera joserioze sikurse ndonjë shpërndarje masive të barnave për popullatë, derisa QKUK-ja vazhdon të jetë në krizë për to. Të njejtit mentalitet i përkasin edhe premtimet qindra milionëshe nëpër komuna. Kjo duhet ndalur dhe duhet ndryshuar njëhere e mirë. Kosova ka nevojë për zhvillim, demokraci, konsolidim, integrim dhe perspektivë. Populli i Kosovës nuk ka nevojë për mashtrime të këtilla. Ndryshimi vjen nga një mentalitet tjetër, ai i përkushtimit dhe punës së pandërprerë.
Autori është Sekretar i Përgjithshëm i AAK-së. Shkrimi është bërë enkas për “Zërin”
Interesi nacional i shtetit dhe interesi i përgjithshëm publik janë mbi të gjitha dy komponentet të cilat secili prej elitës politike duhet t’i ketë parasysh. Këto duhet të merren në konsiderim serioz gjatë të gjitha fazave të politikë-bërjes, si në planifikim, ashtu edhe në detajizim, strategjinë implementuese dhe planin e veprimit për implementimin e secilës politikë. Kjo realisht nuk duket se paraqet mënyrën se si punon qeverisja e tashme (nëse mund të thuhet ‘punon’). Agjendat ditore përcaktojnë politikat që ndjek qeveria, ndërsa mungesa e dokumenteve nacionale edhe më tutje nuk adresohet. Milionat që premtohen gjatë fushatës në të vërtetë duhet të zënë vend në një strategji të qartë të zhvillimit ekonomik të Kosovës në tërësi dhe komunave veç e veç, si një prej strategjive më të nevojshme për të ardhmen e vendit.
Së shpejti mund të dëgjojmë nga qeveria edhe premtime tjera joserioze sikurse ndonjë shpërndarje masive të barnave për popullatë, derisa QKUK-ja vazhdon të jetë në krizë për to. Të njejtit mentalitet i përkasin edhe premtimet qindra milionëshe nëpër komuna. Kjo duhet ndalur dhe duhet ndryshuar njëhere e mirë. Kosova ka nevojë për zhvillim, demokraci, konsolidim, integrim dhe perspektivë. Populli i Kosovës nuk ka nevojë për mashtrime të këtilla. Ndryshimi vjen nga një mentalitet tjetër, ai i përkushtimit dhe punës së pandërprerë.
Autori është Sekretar i Përgjithshëm i AAK-së. Shkrimi është bërë enkas për “Zërin”
Botuar në "Zëri" më 26 tetor 2009, fq. 19.
No comments:
Post a Comment