Loja pa fitues
Aventura e Protokollit
Reagimi i liderëvve të institucioneve të Kosovës ndodhi, sikurse zakonisht, pas publikimit të këtij procesi në mediat kosovare. Fatkeqësisht, duket se edhe ky reagim ka qenë një lojë politike për konsum të brendshëm të liderëve institucionalë. Së pari, institucionet e Kosovës duket se kanë qenë të njoftuara për këtë Protokoll dhe nuk e kanë ndalur atë më parë. Së dyti, liderët institucionalë e kanë pranuar Planin 6 pikësh të Ban Ki-Moonit, plan që mban Serbinë në lojë
Shkruan: Burim Ramadani
I
Protokolli i bashkëpunimit midis EULEX-it dhe MUP-it të Serbisë tronditi opinionin publik në Kosovë. Pas një kohe qetësie të publikut sa i përket problemeve midis Kosovës dhe Serbisë në raport me EULEX-in, evropianët provuan edhe një aventurë të re: atë të formalizimit të bashkëpunimit me shtetin fqinj agresor. Misioni i Bashkimit Evropian për Polici dhe Drejtësi, EULEX, pas më pak se një vit prej se është vendosur në Kosovë, ka dëshmuar ndjeshmërinë e vet politike në raport me Serbinë, e cila vazhdon të luajë rol tejet destruktiv sa i përket Kosovës, misioneve ndërkombëtare këtu dhe vet serbëve kosovarë. Reagimi i liderëvve të institucioneve të Kosovës ndodhi, sikurse zakonisht, pas publikimit të këtij procesi në mediat kosovare. Nuk do shumë analizë për të parë se ky reagim ka qenë edhe një lojë politike për konsum të brendshëm të liderëve institucionalë. Së pari, institucionet e Kosovës duket se kanë qenë të njoftuara për qëllimin e arritjes së dakordancës për nënshkrimin e një protokolli për bashkëpunim midis EULEX-it dhe Serbisë. Së dyti, liderët institucionalë e kanë pranuar të ashtuquajturin Plani 6 pikësh i Ban Ki-Moonit, sekretarit të përgjithshëm të OKB-së. Sipas Planit fatkeq të Ban Ki-Moonit, Serbisë i është ruajtur roli i një lloj vendimmarrësi në Kosovë, me theks të veçantë në çështjet që kanë të bëjnë me serbët kosovarë. Kjo ishte pranuar në muajt e fundit të vitit të kaluar nga ana e liderëve kosovarë, të cilët më pas zhvilluan fushatë politike për konsum të brendshëm në kundërshtim të atij Plani.
Protokolli i bashkëpunimit midis EULEX-it dhe MUP-it të Serbisë tronditi opinionin publik në Kosovë. Pas një kohe qetësie të publikut sa i përket problemeve midis Kosovës dhe Serbisë në raport me EULEX-in, evropianët provuan edhe një aventurë të re: atë të formalizimit të bashkëpunimit me shtetin fqinj agresor. Misioni i Bashkimit Evropian për Polici dhe Drejtësi, EULEX, pas më pak se një vit prej se është vendosur në Kosovë, ka dëshmuar ndjeshmërinë e vet politike në raport me Serbinë, e cila vazhdon të luajë rol tejet destruktiv sa i përket Kosovës, misioneve ndërkombëtare këtu dhe vet serbëve kosovarë. Reagimi i liderëvve të institucioneve të Kosovës ndodhi, sikurse zakonisht, pas publikimit të këtij procesi në mediat kosovare. Nuk do shumë analizë për të parë se ky reagim ka qenë edhe një lojë politike për konsum të brendshëm të liderëve institucionalë. Së pari, institucionet e Kosovës duket se kanë qenë të njoftuara për qëllimin e arritjes së dakordancës për nënshkrimin e një protokolli për bashkëpunim midis EULEX-it dhe Serbisë. Së dyti, liderët institucionalë e kanë pranuar të ashtuquajturin Plani 6 pikësh i Ban Ki-Moonit, sekretarit të përgjithshëm të OKB-së. Sipas Planit fatkeq të Ban Ki-Moonit, Serbisë i është ruajtur roli i një lloj vendimmarrësi në Kosovë, me theks të veçantë në çështjet që kanë të bëjnë me serbët kosovarë. Kjo ishte pranuar në muajt e fundit të vitit të kaluar nga ana e liderëve kosovarë, të cilët më pas zhvilluan fushatë politike për konsum të brendshëm në kundërshtim të atij Plani.
II
Ushtrimi i kompetencave që ka EULEX-i në detyrën e vet në Kosovë duhet të fillojë për së mbari, ashtu sikurse ka nevojë Kosova, shoqëria kosovare dhe e ardhmja demokratike. Prandaj, EULEX-i duhet të fokusohet në pjesët që kanë rëndësi tejet të madhe për ndërtimin e një sistemi të përparuar demokratik në vend. Dosjet që ka trashëguar për një numër të madh problemesh të rënda në vend, kërkesat publike të Kosovës për një mori çështjesh që duhet të ndërhyjë EULEX-i, sikurse edhe ndihmën profesionale që evropianët është e nevojshme të japin për mekanizma të caktuar për sundimin e ligjit në Kosovë. Përkatësisht, ndihma profesionale në trajnim, profesionalizim dhe pajisje që EULEX-i mund të jep për Policinë e Kosovës është shumë më e dobishme për Kosovën sesa çfarëdo lloj aktiviteti politik që misioni bën në Kosovë. Thjesht, evropianët në Kosovë kanë çfarë të punojnë. Vetëm korrupsioni apo kriminaliteti paraqesin çështje tejet të gjëra për të cilat Kosova ka nevojë për ndihmën profesionale të evropianëve. Apo, tenderomania ka nevojë për shërim me ilaçe të sjella nga Bashkimi Evropian përmes EULEX-Pharm.
Ushtrimi i kompetencave që ka EULEX-i në detyrën e vet në Kosovë duhet të fillojë për së mbari, ashtu sikurse ka nevojë Kosova, shoqëria kosovare dhe e ardhmja demokratike. Prandaj, EULEX-i duhet të fokusohet në pjesët që kanë rëndësi tejet të madhe për ndërtimin e një sistemi të përparuar demokratik në vend. Dosjet që ka trashëguar për një numër të madh problemesh të rënda në vend, kërkesat publike të Kosovës për një mori çështjesh që duhet të ndërhyjë EULEX-i, sikurse edhe ndihmën profesionale që evropianët është e nevojshme të japin për mekanizma të caktuar për sundimin e ligjit në Kosovë. Përkatësisht, ndihma profesionale në trajnim, profesionalizim dhe pajisje që EULEX-i mund të jep për Policinë e Kosovës është shumë më e dobishme për Kosovën sesa çfarëdo lloj aktiviteti politik që misioni bën në Kosovë. Thjesht, evropianët në Kosovë kanë çfarë të punojnë. Vetëm korrupsioni apo kriminaliteti paraqesin çështje tejet të gjëra për të cilat Kosova ka nevojë për ndihmën profesionale të evropianëve. Apo, tenderomania ka nevojë për shërim me ilaçe të sjella nga Bashkimi Evropian përmes EULEX-Pharm.
III
Serbia që prej kohësh është duke treguar se nuk ka pësuar asnjë zhvillim të vetëm politik në raport me Kosovën. Politika e saj në kontinuitet ka qenë dhe ështëv negative dhe agresive ndaj Kosovës. Kjo është dëshmuar edhe pas të ashtuquajturave ndryshime demokratike në qeverisjen e atjeshme pak kohë pas çlirimit të Kosovës. Në realitet, e njëjta frymë, e njëjta logjikë ka vazhduar edhe gjatë viteve të tjera. Edhe situata e re që u krijua në Kosovë gjatë procesit të pavarësimit të vendit, edhe pas shpalljes së pavarësisë, roli i Serbisë ka vazhduar të jetë në kundërshtim me zhvillimet pozitive të mundshme në Kosovë. Konkretisht, strukturat paralele në Kosovë financohet dhe mbahen në të gjitha aspektet nga Qeveria e Serbisë. Edhe të ashtuquajturat zgjedhje lokale në Kosovë kanë sfiduar në masë të madhe procesin e ndërtimit dhe konsolidimit të demokratizimit në Kosovë. Këtu ka rol dhe duhet të ketë ndikim edhe EULEX-i edhe institucionet e Kosovës, nëse qëllimi i përbashkët vazhdon të jetë zhvillimi i demokracisë dhe jetës normale për çdo qytetar. Për të ndërtuar dhe përmirësuar jetën e kosovarëve, institucionet e Kosovës patjetër se duhet ndërruar qajsen dhe mënyrën e veprimit. Politikat mosvepruese të institucioneve të Kosovës duhet të marrin fund, sepse kjo logjikë qeverisëse ka dëmtuar zhvillimet pozitive në vend.
Serbia që prej kohësh është duke treguar se nuk ka pësuar asnjë zhvillim të vetëm politik në raport me Kosovën. Politika e saj në kontinuitet ka qenë dhe ështëv negative dhe agresive ndaj Kosovës. Kjo është dëshmuar edhe pas të ashtuquajturave ndryshime demokratike në qeverisjen e atjeshme pak kohë pas çlirimit të Kosovës. Në realitet, e njëjta frymë, e njëjta logjikë ka vazhduar edhe gjatë viteve të tjera. Edhe situata e re që u krijua në Kosovë gjatë procesit të pavarësimit të vendit, edhe pas shpalljes së pavarësisë, roli i Serbisë ka vazhduar të jetë në kundërshtim me zhvillimet pozitive të mundshme në Kosovë. Konkretisht, strukturat paralele në Kosovë financohet dhe mbahen në të gjitha aspektet nga Qeveria e Serbisë. Edhe të ashtuquajturat zgjedhje lokale në Kosovë kanë sfiduar në masë të madhe procesin e ndërtimit dhe konsolidimit të demokratizimit në Kosovë. Këtu ka rol dhe duhet të ketë ndikim edhe EULEX-i edhe institucionet e Kosovës, nëse qëllimi i përbashkët vazhdon të jetë zhvillimi i demokracisë dhe jetës normale për çdo qytetar. Për të ndërtuar dhe përmirësuar jetën e kosovarëve, institucionet e Kosovës patjetër se duhet ndërruar qajsen dhe mënyrën e veprimit. Politikat mosvepruese të institucioneve të Kosovës duhet të marrin fund, sepse kjo logjikë qeverisëse ka dëmtuar zhvillimet pozitive në vend.
IV
Iniciativat e EULEX-it për të siguruar bashkëpunim me MUP-in e Serbisë duhet të ndërprehet për të paktën tri arsye. Së pari, EULEX-i nuk mund të negociojë dhe nënshkruajë në emër të Kosovës me asnjë shtet tjetër për çështjë të karakterit biletaral, pa marrë autorizimin politik dhe publik të institucioneve të Kosovës. Pavaraësisht interpretimeve të mundshme, kjo nuk ndikon aspak pozitivisht në zhvillimet e brendshme dhe të të jashtme të Kosovë. Thjesht, EULEX-i duhet të ketë të qartë se koha e UNMIK-ut ka kaluar dhe nuk mund të kthehet në këtë formë. Së dyti, nuk mund të ketë asnjë lloj bashkëpunimi të vërtetë dhe korrekt me Qeverinë e Serbisë, sepse politika e saj nuk ka ndryshuar asnjëherë nga politika e udhëhequr nga Millosheviqi. Prandaj, në këtë pozicion, që nuk njeh pavarësinë e Kosovës, Serbia do të bëjë vetëm obstrukcione në raport me çfarëdo mundësie zhvillimi në Kosovë. Së treti, e ardhmja e Ballkanit nuk është në vendosjen e pozicioneve barrikaduese midis shteteve dhe popujve. Realisht, zhvillimi i demokracisë, sigurisë dhe bashkëpunimit rajonal dhe fqinjësisë së mirë nuk mund të ndodh pa njohjen e secilit për secilin në bazë të aktualitetit politik në terren. Raporti i forcave në Ballkan ka ndryshuar në masë të jashtëzakonshme gjatë viteve të fundit, sidomos në vitin 1999 me çlirimin e Kosovës, dhe në vitin 2008 me shpalljen e pavarësisë së Kosovës dhe hyrjen e Shqipërisë në NATO. Kjo duhet kuptuar nga të gjithë. Kjo duhet kuptuar edhe nga vet lidershipi institucional i Kosovës.
Iniciativat e EULEX-it për të siguruar bashkëpunim me MUP-in e Serbisë duhet të ndërprehet për të paktën tri arsye. Së pari, EULEX-i nuk mund të negociojë dhe nënshkruajë në emër të Kosovës me asnjë shtet tjetër për çështjë të karakterit biletaral, pa marrë autorizimin politik dhe publik të institucioneve të Kosovës. Pavaraësisht interpretimeve të mundshme, kjo nuk ndikon aspak pozitivisht në zhvillimet e brendshme dhe të të jashtme të Kosovë. Thjesht, EULEX-i duhet të ketë të qartë se koha e UNMIK-ut ka kaluar dhe nuk mund të kthehet në këtë formë. Së dyti, nuk mund të ketë asnjë lloj bashkëpunimi të vërtetë dhe korrekt me Qeverinë e Serbisë, sepse politika e saj nuk ka ndryshuar asnjëherë nga politika e udhëhequr nga Millosheviqi. Prandaj, në këtë pozicion, që nuk njeh pavarësinë e Kosovës, Serbia do të bëjë vetëm obstrukcione në raport me çfarëdo mundësie zhvillimi në Kosovë. Së treti, e ardhmja e Ballkanit nuk është në vendosjen e pozicioneve barrikaduese midis shteteve dhe popujve. Realisht, zhvillimi i demokracisë, sigurisë dhe bashkëpunimit rajonal dhe fqinjësisë së mirë nuk mund të ndodh pa njohjen e secilit për secilin në bazë të aktualitetit politik në terren. Raporti i forcave në Ballkan ka ndryshuar në masë të jashtëzakonshme gjatë viteve të fundit, sidomos në vitin 1999 me çlirimin e Kosovës, dhe në vitin 2008 me shpalljen e pavarësisë së Kosovës dhe hyrjen e Shqipërisë në NATO. Kjo duhet kuptuar nga të gjithë. Kjo duhet kuptuar edhe nga vet lidershipi institucional i Kosovës.
Autori është sekretar i përgjithshëm i AAK-së, shkrimi është bërë enkas për “Zërin”
Botuar në "Zëri" më 24 gusht 2009, fq. 9
No comments:
Post a Comment